Завітайте до нашої бібліотеки!
Інновації в діяльності шкільної бібліотеки.
Інноваційна діяльність шкільної бібліотеки необхідний елемент її розвитку. Відповідати запитам часу - означає вміло втілювати інновації, використовувати на практиці досягнення розвитку бібліотечної справи, вміло використовувати і планування, і маркетинг, і найголовніше плавно підлаштовуватися під освітні запити школи.
Шкільна бібліотека сьогодні це культурно – освітній центр, який будує свою роботу так, щоб це відповідало запитам усіх учасників освітнього процесу ( вчителі, учні, бібліотекар).
Такі поняття, як інновація, інноваційна діяльність стали для нас уже звичними. В словнику Ожегова цей термін трактують як нововведення, тобто втілювання чогось нового: відкриття чогось нового і запровадження це нове в своїй роботі.
Інформаційне життя школи – це частинка всіх інновацій, котрі необхідні освітньому процесу. Інформація - це одна із ідей інновацій. Проте навіть найдосконаліша інформація не буде ефективною, якщо її споживачі не виявлятимуть до неї зацікавлення і не вмітимуть нею користуватись. Сучасний учень повинен швидко і вміло орієнтуватись у потоці інформації. Пройде ще багато років, а традиційним носієм буде залишатись книга.
В інноваційній діяльності шкільні бібліотекарі надають перевагу сучасним технологіям, які сприяють формуванню творчої особистості. Тому невипадково у минулому навчальному році основним завданням бібліотеки Середівського НВК «ЗОШ І- ІІ ступенів – дитячий садок» було - сприяти розвиткові творчої особистості різними формами і методами бібліотечної діяльності. Бо саме Конституція України гарантує « право людини» на вільний розвиток своєї особистості, без « привілеїв чи обмежень». Ми колись зрозуміємо, що допомогти людям бути особистостями – значно важливіше, ніж допомогти Їм стати математика чи мовознавцями.
Сьогодення вимагає від учнів від учнів вміння використовувати інформацію не лише на паперових носіях, але й на електронних. Є бібліотеки які вже паралельно з фондом та довідково - бібліографічним апаратом на не традиційних носіях створюють електронний алфавітний каталог. Сучасні діти більш схильні до електронних джерел інформації. Якщо в школі є спеціаліст ( вчитель інформатики) то спільно можна створити електронний банк документів ( наприклад електронних енциклопедій, матеріалів на компакт дисках).
Погодьтесь на скільки б менше часу всі ми витрачали б, якби методичні матеріали вчителям – предметникам; дидактичні матеріали по підготовці до уроків чи атестації учнів у вигляді тестування і таке інше знаходилось на сайтах шкільної бібліотеки, як основних зберігачах інформації.
Взагалі кажуть, що сайт - це колодязь інформацій різного роду. Відкрити сайт і бачимо список рекомендованої літератури для літнього читання; додаткового читання; позакласного читання. Інформацію отримують швидко і діти, і батьки, і вчителі про ту літературу яку потрібно прочитати, для отримання повноцінного розвитку дитині.
Наявність компю’тера на робочому місці, підключення його до системи Інтернет, наявність автоматизованої бібліотечної системи сайтів у кожній шкільній бібліотеці все це робить ефективнішим нашу роботу, набагато звужує її обсяг. Але слід пам»ятати, що помилковим буде трактування терміну «інновація» як «комп’ютеризація» . Наявність комп’ютерів у шкільному закладі не може повністю задовольнити інноваційний процес.
Освіта оновлюється, запроваджуються нові програмні технології навчання, але головним залишається вміння учнів навчатися, самостійно знаходити інформацію, оцінювати її, обробляти, аналізувати, використовувати і створювати якісно нову.
Для повного задоволення інформаційних потреб користувачів необхідно вести системну роботу щодо вдосконалення та розширення книжкового фонду і довідково - бібліографічного апарату бібліотеки на електронних носіях та на традиційних ( паперових). Поряд із алфавітним каталогом, систематичним каталогом, систематичною картотекою газетно – журнальних статей, що є обов»язковим у кожній бібліотеці, функціонує розгалужена система тематичних картотек, картотеки підручників, краєзнавчої картотеки; можуть бути картотеки масових заходів; методичної літератури. Всі ми маємо тематичні папки, які періодично поповнюємо ( наприклад « Літературна Згурівщина», « Не нашкодь собі», « Нехай цей рік не повториться», «Цікавинки для малечі», « У світі казки» та інші.
Швидко можна надати інформацію, коли література для вчителів – предметників системно розташована на полицях, класифікується за навчальними предметами і має вільний доступ. Доцільно раз у квартал випускати інформаційний бюлетень «Новинки педагогічної преси»; постійно діючу тематичну поличку, чи навіть книжкову виставку « На хвилинку зупинись і ці новинки подивись». В своїй школі ми практикуємо обговорення актуальних статей з періодики правової тематики.
Шкільні бібліотеки активну участь приймають у проведенні предметних тижнів, здійснюючи інформаційну підтримку навчальному процесу. Під час проведення предметних тижнів, доцільно випускати інформаційні бюлетні, проводити огляди нових надходжень, можна провести день бібліографії за темою « А чи знаєте ви?», або просто надати бібліотечно – бібліографічну консультацію.
У практику роботи шкільних бібліотек увійшли і користуються популярністю віртуальні виставки. Це виставки - наповнені великою кількістю ілюстрацій і мультимедійними презентаціями. Вони супроводжуються виступами поетів, письменників, або виступами самих учнів. Такі виставки відповідають вимогам візуального сприйняття матеріалу, тобто розвиває учня, як творчу особистість, що так необхідно творчо мислячій дитині. Відвідувачам бібліотеки подобаються нестандартні виставки - діалоги, виставки – репортажі, виставки – вікторини, виставки однієї книги чи журналу. При оформленні таких виставок, слід залучати учнів школи. Бібліотечний актив.
У молодших класах проводячи години спілкування « Роль книги у твоєму житті» можна оформити книжкову виставку - вікторину «Казкова мозаїка». Під час проведення цього заходу учні знайомляться із представленими книгами, і мають змогу відповісти на запитання запропонованої вікторини « Чи уважний ти читач?»
Традиційною формою роботи в нашій школі є хвилинки – інформинки, які проводимо майже щодня на одній із великих перерв « Подорож по Червоній книзі», « Екологічною стежкою краю», «Цінність вітамінів у нашому житті», «Ми зобов»язані… ми повинні» та інші.
Дискусія – це також одна із форм задоволення інформаційних потреб користувача. Вона сприяє розвитку критичного мислення, поглиблює знання із запропонованої теми. Якщо тема вже обрана ( наприклад «Дитина - це цінний скарб, це наше багатство»), тоді акцентуємо свою увагу на інформації, яка буде використана при обговоренні. Інформацію шукаємо з різних джерел. У даному випадку це : Конституція України; Збірник Права дитини; Правова енциклопедія школяра; твори В.О.Сухомлинського; статті з періодики…
Інформація зібрана з різних джерел може бути і відмінною і суперечливою, тому її вибір потребує вміння аналізувати, відрізняти факти від думок і суджень. Будь яка інформаційна діяльність повинна мати кінцевий результат. Бо якщо буде по – іншому тоді всі наші нововведення не матимуть значення.
Шкільна бібліотека – це саме те місце де зароджуються і горять найбільш яскраві думки і почуття, вона - центр культури. «Тут горить вогник розумового життя; чим блакитніші інтелектуальні інтереси вчителів і учнів, тим дорожче для них найважливіше джерело знань - книга, тим менша небезпека розумової обмеженості, байдужості до знань» (В.О.Сухомлинський).
Формування творчої особистості засобами бібліотеки й книги, залучення кожного читача до різносторонньої діяльності; виховання дітей небайдужими, здатними відгукнутися думками і почуттями на всі події життя завдання кожної бібліотеки. Читач може, розкрити свої знання, творчі задатки, ерудицію, приймаючи участь у конкурсах, вікторинах, літературних подорожах, літературних аукціонах та вернісажах. Інтерактивні форми масової роботи бібліотеки можуть доповнюватись іграми. Це стимулює школярів до читання, як художньої так і науково – пізнавальної та довідкової літератури. Поглиблюючи навички самостійної роботи з книгою, розвиваючи логічне мислення.
Шкільна бібліотека, виконуючи виховні функції, виступає і як центр духовного становлення особистості. На книжковій виставці « Тобою я живу й зорію навіки рідний, краю мій» зберігається інформація про рідний край, письменників земляків, відомих людей села. Багато матеріалу зібрано спільно з пошуковцями шкільного музею, учнями МАН.
Проводячи експрес – подорожі « Письменники - земляки» або «Відомі люди села» слід використовувати їхні портрети, слайди про них, листи – переписки з рідними, звукові листи, книжкові виставки творів, статті з періодичних видань, ілюстрації до творів, музичне оформлення. Мета таких подорожей познайомити учнів з творчістю знаменитих людей краю; їх подвигами. Провести читача життєвими стежками обраної людини. Подорож може проводити як бібліотекар, так і запрошений гість чи учень.
Молодших школярів знайомлячи з правилами користування книгою, бібліотечними термінами ( абонемент, формуляр, картотека, стелаж), з роботою бібліотеки слід використовувати ігрові форми. Дозволяю своїм читачам обслуговувати один одного, проводити обов»язкові бесіди при записі нового читача, навчати правилам користування бібліотекою і книгою, таке інше. Наші учні мають можливість у кінці навчального року прийняти участь у конкурсі « Кращий читач класу» та «Кращий читач року». Учасників конкурсу, для заохочення, нагороджуємо подарунками, подяками. Під час проведення таких заходів учні – читачі захищають свої читацькі формуляри своїми читацькими щоденниками.
Гордістю бібліотеки є книги та її читачі. Потрібно любити свою справу, творчо до неї підходити тільки тоді наша творчість і любов передаватиметься дітям.
Про секрет успіху і таланти школи
Видатні люди, вченні , спортсмени уявляються нам особливими людьми. Декому здається , що вони мало не з пелюшок відзначаються талантом та геніальністю. Насправді ж читаючи життєписи та спогади про дитячі роки славетних дізнаємось про них, як про звичайнісіньких хлопчиків і дівчаток . Як і кожен у дитинстві , вони любили ігри, мріяли про подвиги, захоплювалися пригодницькими книжками і… одержували прочуханки за свої витівки і пустощі .
Втім, були такі риси, які виділяли їх серед інших. Це відданість улюбленій справі й сила характеру. Незважаючи на перешкоди, невдачі , а іноді і глузування , наполегливо йти до омріяної мети – ось те , що притаманне кожній видатній людині.
СПОРТИВНІ ПЕРЕМОГИ
Про силу характеру , волю до перемоги учнів Середівського НВК свідчать дипломи, грамоти та подяки, які вони щороку отримують приймаючи участь у змаганнях з футболу, міні – футболу , шахів .
За участі в чемпіонаті з міні - футболу , присвяченому Дню вшанування учасників бойових дій на території інших держав та 23 – тій річниці виведенню Радянських військ з Афганістану Згурівська районна організація Української спілки ветеранів Афганістану нагородила команду Середівського НВК Почесною грамотою. УРА! Серед кращих - учні восьмого класу Дерев’янко Денис, Волковський В’ячеслав .
Волковський В’ячеслав. Президент Сузір’я «Золота серединка»
В НАС ТАНЕЦЬ МУЗИКОЮ ЛЛЄТЬСЯ
Кожна дитина - це творча особистість .Ці маленькі особистості потрібно всіляко виявляти і розвивати. У цьому нам допомагають різні конкурси , виставки робіт, клуби за інтересами гуртки та секції . В нашому навчальному закладі діє гурток «Художнього слова» та «Танцювальний». Бажаючих гарно декламувати та танцювати вчать талановиті педагоги. Жодне свято в школі не проходить без запального танка чи гумору. Здібності обдарованої дитини щоразу нам демонструють п’ятикласниці Майстренко Настуся та Мінченко Полінка. Дівчатка гарно співають, танцюють, Настя вишиває бісером ікони, а Поліна завзято читає гумор. Учасником районних свят завжди є третьокласник Жигінас Артем,співучий голос він отримав від бабусі , яка також співає в сільському ансамблі «Берегиня». До Дня святого Миколая в дарунок Чудотворцю учасники гуртків підготували свято «Всі чекають Миколая» , вивчили колядки , щедрівки , новорічні вітальні пісні та танці.
Німенко Євгені . Керівник Центру Преси та інформації
ФОТОЕКСКУРСІЯ ПО БІБЛІОТЕЦі
Хвзяйка бібліотека - спеціаліст високого класу, знавець своєї справи Передєльських Світлана Трохимівна.
А бібліотека - це осередок знань, творчості, фантазії, поезії, любові до читання , і лікарня для книг.
Порядок в бібліотеці - це основне. Світлана Трохимівна знає кожну книжечку.
А виставочок в бібліотеці.....!!!!!
Діяльність бібліотекаря -це не тільки книги, а й виховна робота , якій Світлана Трохимівна приділяє велику увагу.
СИСТЕМА РОДИННОГО ВИХОВАННЯ
в СЕРЕДІВСЬКОМУ НВК
Школа , побудована на сімейних принципах співжиття, бережливого родинного ставлення до дитини , буде спроможна зберігати фізичне здоров’я , плекати духовний світ , розвивати в дитині творчу особистість. Тому в центрі найважливіших проблем нашого колективу - розвиток особистості учня , який ґрунтується на засадах гуманізму, зв’язку з родиною , родом , сім’єю.
В нашому навчальному закладі батьки входять до складу шкільних та класних рад і в багатьох випадках їхні голоси є вирішальними. Взаємодія школи з родинами учнів
має різноманітні форми та здійснюється в різних напрямках, як в матеріальному так і в культурно - освітньому.
Серед невеликої кількості дітей в нашій школі навчаються дітки з неблагополучних сімей, з неповних сімей , є діти – сироти , та діти , які перебувають під опікою – одна дитина інвалід, яка навчається за індивідуальною програмою. Тому в нашій школі намагаються докласти значних зусиль , щоб зрівняти шанси всіх дітей на здобуття базової освіти, враховуючи умови в сім’ях. Ми відвойовуємо кожну дитину із неблагополучної сім’ї . Традиційними формами роботи з батьками є читання лекцій, проведення бесід , днів відкритих дверей , відкритих уроків , зустрічей з батьками на батьківських зборах , педагогічних радах., проведення сімейних вогників, організація книжкових виставок .
Доповнюють цю роботу і такі форми : дерево родоводу (зустріч поколінь), анкетування батьків, вечори великої родини (за участю батьків , вчителів . учнів).
Щороку Середівський НВК організовує місячник родинного виховання :
Проводяться тематичні класні години «Без сім’ї немає щастя на землі», «Жінка символ доброти» , випускалися газети « З родини йде в життя людина», було організовано виставку робіт « З родинної майстерні», створено тематичну поличку «Народилося
дитятко, рада мама , радий татко , і сусідка , і сусід , і радіє цілий світ» , діти малювали дерево свого родоводу «У кожної деревини - свій плід , а в кожної людини - свій рід» ,
проводились засідання учнівського комітету та ради бібліотеки з питання організації та проведення свят : Дня святого Валентина та восьмого березня
Для нас родина – це поєднання сім’ї та школи . Це спільна робота учителів , батьків ,
дітей , що зайняті різноманітними формами діяльності та спілкування. Уже увійшло в традицію проведення сімейних свят, тематика яких різноманітна. Спільно з учителем музики чудово пройшло свято «Мамина пісня , бабусина казка» , разом з педагогом організатором провели конкурсно –розважальну програму «Стосунки рівності й поваги»,
а з працівниками культури села організували і провели в школі вечори відпочинку:
«Тобі-єдиній» та «День сміху в нашому селі» , участь у яких брали і учні школи ,і студенти наші випускники, і їхні батьки , бабусі , пенсіонери села , домогосподарки.
А нещодавно працівниками освіти , культури , соціальними працівниками села , спільно з пенсіонерами і домогосподарками було створено ансамбль «БЕРЕГИНЯ» . Щоб всім селом відроджувати і духовні традиції української пісні , і народного слова, і традиції родинних стосунків. Пішли таким шляхом , щоб зберегти нашу школу – єдиний культурний центр на селі, змінивши своє життя на краще. Бо маленьке село – це велика родина . А від родини йде життя людини.
У школі склалась гарна традиція : заздалегідь розпочинати роботу з майбутніми першокласниками та їхніми батьками. Спостерігається наступність у роботі підготовчої групи дитсадка , початкової школи , бібліотеки. Протягом року відбувається знайомство з батьками майбутніх першокласників, педагоги і вихователі запрошують їх на спільні заняття, проведення свят таке інше .А в бібліотеці створено постійно діючі тематичні полички «Дошкільне виховання» та « Чудовий світ казок для тих хто відвідує дитсадок»
В нашій школі вироблено структуру учнівського самоврядування (учнівський парламент), ведеться робота з обдарованими та здібними школярами. Велике значення в колективі приділяється правовому вихованню школярів, патріотичному , глибокому знанню історії рідного краю, свого села, свого роду. А розпочинали роботу з того , що запитували дітей , хто з них знає , як звуть та по батькові їхніх бабусь і дідусів , де поховані їхні родичі , чи відвідують вони їхні могилки. Учні відтворювали дерево свого
роду , писали нариси «Мій родовід» , на бібліотечному гуртку був проведений захід «Від роду до народу» , де учні розповідали прислів’я та вислови про рід , родину , при цьому пояснювали значення таких фразеологічних зворотів «один рід – один плід», «від роду в рід», «так на роду написано», «ні роду ні племені» та інші.
Щомісяця влаштовуємо День відкритих дверей для батьків та учнів . щоб разом виховувати у дітей почуття колективізму, взаємодопомоги , старанності у навчанні , милосердя , шани до своєї родини , патріотизму , любові до рідного краю. У лютому місяці організували і провели усний журнал «Київщині - 80 років», який складався із трьох сторінок : «Історія Київської області», «Уславлена талантами земля» , «Моє село і я його зернинка», було організовано книжкову виставку «Тобою я живу й зорію навіки рідний , краю мій» та виставку робіт умільців села. На цьому святі були мами і тата , бабусі , пенсіонери села., разом згадали історію рідного краю, читали поезію талановитої молоді Київщини , послухали презентацію книжки «Я-Київщини гордість і надія»
Проводимо і нетрадиційні форми роботи школи з батьківською громад кістю .
Це «Дні добрих справ»- спільна трудова діяльність педагогів , батьків , дітей.
Організовуємо уроки доброти, чуйності , щедрості , душевності.
Вже декілька років приймаємо участь у Акції милосердя «Від серця до серця», зібрані кошти передаємо у відділ освіти , які потім ідуть до медичних закладів області. Проводимо рольові ігри « Ранок у вашому домі» , «Дитина прийшла із школи» та дні спільної творчості батьків і дітей (виготовлення шпаківень , годівничок , вивішування;
посадка та побілка дерев) . Вивчаємо : культурний рівень батьків ( наявність домашньої бібліотеки ; читання періодичної преси ; педагогічної літератури) ; сімейну атмосферу (доброзичлива , гнітюча , нестійка) ; бажання поповнювати свої знання.. Спілкуючись з дітьми та батьками дізнаємось про трудові обов’язки дітей у сім’ї , як батьки розвивають пізнавальні інтереси дитини ( чи читають разом книжки, обговорюють їх зміст , чи слухають і дивляться разом радіо і телепередачі, чи заохочують улюблені заняття дитини) . Для дітей із неблагополучних сімей бібліотекою складаються рекомендаційні плани читання , залучаємо таких діток до участі в усіх масових заходах.
Діти - головне багатство родини. Саме щасливі родини дають успішний старт новим щасливим людям. Тільки авторитет родини здатний розвивати в дитині віру в цінність знань і культури . Наш навчальний заклад всіма традиційними і не традиційними формами намагатиметься в цьому допомагати кожній зацікавленій род
СТОСУНКИ РІВНОСТІ І ПОВАГИ
14 лютого – День святого Валентина. Ця дата присвячена світлому почуттю,
яке наповнює наше життя радістю і добротою . Це свято дружби , кохання , родинних стосунків . І разом з тим в цей день всі вшановують священика на ім.’я Валентин , який в ІІІ ст. н.е. незважаючи на заборону римського імператора таємно вінчав закоханих. В Україні День святого Валентина почали відзначати не так давно , але дуже полюбилася ця дата всім , а особливо молоді .
На День святого Валентина Середівський НВК запланував конкурсно – розважальну програму «Стосунки рівності і поваги» . Метою заходу стало виховання в дітей поваги до батьків , осіб протилежної статі ; навчання спілкування . Розкриття змісту
відносин рівності між жінками і чоловіками (дівчатками і хлопчиками) .
Підготовка до свята розпочалася заздалегідь. Кожен колектив випустив стінну газету зі своїми побажаннями до Дня святого Валентина . Шефи з молодшими класами власноруч виготовили вітальні листівочки - «валентинки» , які потім дарували одне одному , своїм друзям , вчителям , рідним . Випікали тістечка у вигляді сердечок , вивчали усну народну творчість про дружбу, кохання , родину , сім’ю ;працювали над родинною анкетою «Запитай у батьків», готували привітання командам.
Конкурсно – розважальна програма розпочалась між дівчатками і хлопчиками обміном щирих посмішок і ніжних поглядів .Діти порівнювали одне одного з тендітними квіточками , різнокольоровими метеликами , смішними кошенятами , маленькими дюймовочками , стрункими принцами і принцесами , сміливими Робін Гудами та Дон Кихотами . Жваво обговорювали взаємовідносини хлопців і дівчат у колективі . Дискутували про дружні стосунки , які інколи переростають у великі , ніжні почуття .
Звучали захоплюючі , романтичні розповіді «Як познайомились і чому вирішили одружитись мої батьки» . Команди перегукувались висловами народної мудрості про родину, щасливу сім’ю, про взаємовідносини між жінкою і чоловіком . Діти намагалися знайти відмінності і схожості в характері та поведінці однолітків .
Учасники свята дарували присутнім тепло і щирість , які випромінювали їхні дитячі серця , декламували вірші про дружбу і кохання , співали пісні про романтичні та родинні стосунки . І хоча наш захід був конкурсно – розважальним , у День святого Валентина , він завершився без переможців і переможених , всі смакували тістечками у вигляді сердечок , обмінювались «валентинками».
Проводячи такі заходи лідери учнівського самоврядування школи намагаються донести до кожного учня просту істину: батьки дали нам життя . Священною є заповідь – шанувати тата й неньку, свій рід , свою родину , своїх друзів , одне одно
Все , що в серці мали, один одному ми дарували .
Світлу мрію й казку, нашу пісню й ласку .
Щебет України , звичаї родини .
Президент Сузір’я «Золота серединка»
Сьогодні , коли ми на порозі свого самостійного життя ,в нашій пам ’яті спливають щасливі , безтурботні роки дитинства , коли ми тільки мріяли , ким стати , як визначитись із своїм вибором , до кого звернутись за порадою ? Одні обирають собі професію за родинною традицією , іншим зробити вибір допомагає саме життя .
Я обрала собі професію за покликанням , і вважаю знайти своє покликання, утвердитися в ньому - це і є джерело щастя . Покликання – це маленький паросток таланту , що перетворюється в міцне , могутнє дерево на благодатному грунті працьовитості .
Вже завтра перед нами відкривається новий світ майбутнього, в який ми підемо з впевненістю і розумінням важливості тих знань , які здобули в цьому закладі.
Шановні наші педагоги , наставники , дорогі батьки ви всі разом допомогли нам здійснити свою мрію . Ми неодмінно дамо добрі сходи , а через декілька років ви переконаєтесь , що ваша праця вкладена в нас , знання які ви нам дали матимуть гарні плоди.
Без книги - ніяк...
Тут так багато цікавого!...
Виставки в бібліотеці - не новина...
Тут все в порядку...
Поради Світлани Трохимівної завжди доречні.
Господиня скарбнички знань завжди щось мудрує, щоб нам було цікаво приходити і працювати разом.
AdrianTiNG
2015-11-07 12:13:13СК «Кубань Развитие» — это стремительно развивающаяся фирма, которая объединила коллектив профессионалов и единомышленников, понимающих, что в любом ответсвенном деле нет мелочей. [url=http://kuban-razvitie.ru/kvartiry-studii-v-sochi/]2х комнатные квартиры в сочи[/url]. Ответсвенность, аккуратность, порядок, работа по инструкции — это самые главные понятия в такой сфере, как строительство. Ответственная работа обеспечивает оптимальный результат. И это стиль нашей фирмы. Исключительно данный подход...
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.